top of page
engine.jpg
Filling-vehicle-radiator-with-antifreeze.jpg

Η σημασία του αντιψυκτικού για την κεφαλή και τον κινητήρα μας.

Το πιο απλό αντιψυκτικό είναι το νερό.

Όμως, το σκέτο νερό υπολείπεται από βασικά χαρακτηριστικά τα οποία είναι σημαντικά για το καπάκι της μηχανής και ολόκληρης της μηχανής.

Ένα σωστό αντιψυκτικό, πέραν των ιδιοτήτων που έχει για την ψύξη του κινητήρα έχει και αντιπαγωτικές ιδιότητες, ώστε να μπορεί απο τη μια να ψύχει τον κινητήρα κατά την λειτουργία του, αλλά ταυτόχρονα να μην παγώνει όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους 0°C βαθμούς κελσίου.

  • Προστασία από τον παγετό: Έως -40°C.

  • Αντιδιαβρωτική προστασία: Προστατεύει από σκουριά και φθορά.

  • Σταθερότητα: Διατηρεί τις ιδιότητές του για μεγάλο χρονικό διάστημα.

  • Λίπανση: Βοηθά στην ομαλή λειτουργία της αντλίας νερού.

Το σύστημα ψύξης αποτελείται απο ένα δαιδαλώδες σύστημα αγωγών σε όλο τον κινητήρα και το καπάκι.

Όταν μέσα σε αυτούς τους αγωγούς, κινείται χαμηλής ποιότητας αντιψυκτικό, διαβρώνει τους αγωγούς με κίνδυνο διαρροών, πολλές φορές προς τα έξω, άλλες φορές μέσα στη μηχανή, είτε στα λάδια δίνοντας μας το εφέ της μαγιονέζας, είτε στον χώρο καύσης που εξατμίζεται και φευγει από την εξάτμιση,  το οποίο  είναι παγίδα γιατί δεν μπορούμε να το καταλάβουμε εγκαίρως εφόσον δεν μπορούμε να το δούμε!

Άλλη μια βασική ιδιότητα του αντιψυκτικού είναι τα πρόσθετα που έχει, έτσι ώστε να αποτρέπει την οξείδωση στα μεταλλικά μέρη και να μην γεμίσουν σκουριά που θα μπορούσε να φράξει τους αγωγούς και την αντλία νερού.

Επιπλέον, τα πρόσθετα που περιλαμβάνει είναι ικανά να αποτρέψουν την ηλεκτρόλυση που προκαλεί διάβρωση σε όλα τα μέταλλα.

 

Οι σύγχρονοι κινητήρες που έχουν κεφαλές αλουμινίου και σιδερένια μπλοκ που τους κάνει πιο επιρρεπείς στην ηλεκτρόλυση.

 

Οι ιδιότητες των προσθέτων αυτών εξασθενούν με το πέρας του χρονου.

Τα σημάδια της ηλεκτρόλυσης είναι εμφανή στην αγωγούς της κεφαλής είτε από τα «ψωριάσματα» που έχει, είτε από τον "χρωματισμό" της χαμηλής ποιότητας του αντιψυκτικού.

Η χρήση ενός καλού αντιψυκτικού και η τακτική αλλαγή του, αποτρέπει την φθορά των εσωτερικών αυλών του ψυκτικού κυκλώματος του αυτοκίνητου και μας βοηθάει στην οικονομία συντήρησης του.

Σε περίπτωση που υπάρχει κάποια διαρροή του ηλεκτρικού συστήματος ή λόγω κακών γειώσεων του κινητήρα το φαινόμενο της ηλεκτρόλυσης μπορεί να είναι ακόμα πιο επιθετικό.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα ενός χαμηλής ποιότητας αντιψυκτικού είναι, ότι όλα τα προβλήματα τα δημιουργεί εσωτερικά στους αυλούς και δεν μπορούμε να δούμε και να μετρήσουμε τη φθορά, ώστε να εκτιμήσουμε ποσό χρόνο έχουμε ακόμα για την αντικατάσταση της κεφαλής, όπως θα γίνονταν με ένα προβληματικό πχ. ρουλεμάν που ο θόρυβος του μεγαλώνει αναλογικά με την φθορά του.

Την διάβρωση στους αυλούς, μπορούμε να την διαπιστώσουμε μόνο όταν πλέον η διάβρωση έχει κάνει τόσο μεγάλη ζημιά που εχει φάει όλο το εσωτερικό τοίχωμα και έχει κάνει εμφανή τρύπα!

 

Φυσικά αυτό είναι το τελευταίο στάδιο και δεν έχει τρόπο επισκευής.

hole in deck.png

Συνέπειες χρήσης κακής ποιότητας αντιψυκτικού:

  • Διαρροές: Εσωτερικά ή εξωτερικά, με δαπανηρές επισκευές.

  • Σκουριά: Φράξιμο αγωγών και αντλίας νερού.

  • Ηλεκτρόλυση: Διάβρωση σε αλουμίνιο και σίδερο.

  • Ολική καταστροφή της κεφάλης: Διαβρώσεις στους αυλούς και σώμα της κεφάλης

Αυτός είναι και ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους που αποφεύγουμε τα μεταχειρισμένα κεφαλάρια γιατί ακόμα και στα ανακατασκευασμένα, δε μπορεί κανείς να κάνει κάτι για τους διαβρωμένους εσωτερικούς αυλούς!

Ειναι μια παγίδα που κρύβεται εύκολα και κοστίζει πολλα!

Εφόσον κανείς δε μπορεί να μας διαβεβαιώσει, ότι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης τους αυτοκίνητου έβαζε μόνον υψηλής ποιότητας αντιψυκτικό και σύμφωνα με τις προδιάγραφες του κατασκευαστή, είναι υπόθεση τύχης σε τι κατάσταση είναι το μεταχειρισμένο καπάκι που βρήκαμε σε προσφορα!

Είναι μια ωρολογιακή βόμβα που μετράει αντιστροφα....

Στην

Κεφαλές Ρίζος καπάκια μηχανής
1632633512209.jpg
bottom of page